NAITUH DI

KAUBRU KAUTHAIMSONG-1

By james c msha
D-NI KAUTHAIMSONG
'*Indicate the particular word

MKHROIKTA DICTIONARY
*.D-damdu khorthai le kau Bru ni khorthai uo ni kebroi ma uo se tong uo.Akhe saikau uo pbo no are nou.*.Dab–verbkol khe sehmo (M) je maingmo manoi rau no kol kheye theh kheye she ye nai mo.*.Dabble–verbkolmo (M) yakong ongba yak ongba toiyo kol ye kluh ya kheye tong mo abo kolmo sei. (SO) 1dip,paddle,splash,wet 2 potter about, tinker, work casually*.Dace–nounAh (M) toini moima keha ma ah steh kheye tong nai ma toikthang hiol tongnaima rau uo*.Dachshund-nounsoibelati (M) msak klau kheye yasam bara kheye ong naima soi.*.Dacoit–nounsikhau (M) je ba samung khaunai ma brouh. Samung chaya tangnaima brouh*.Dad–nounApa (M) keha brouh ni mpha. Nini mma ni msai no nung rengmo khe.*.Daft–adjectivesouhye (M) brouh choung khlai chongsa kroimajat.brouhpura ong souh yama. (THA)silly.foolish.loony.loopy.*.Dagger–nounDaphlaih (M)Da koluh kheye baiha kheye akhemchu uo khe bale kphlaih kheye ong nai ma (SO)Bayonet, blade, dirk, knife, kris, poniard,stilentto.*.Daily–adjective,adverb. Juahani (M) juhani salboi arya khe barboi*.Dairy–nounduhsnamnoug (M) msu,msih rau ni duh snamyak mo jaga noug.*.Dairyman–nounduhphalnaiha (M) Duhsnamnoug nchingyo duh no lakhouh ye berai ye ongba akhe krungha achouh ye ongba phal nai ha.*.Dais–nounkasathai (M) kaye kausathai yo thangsayak nai ma ni jagano sungsa moma manoi sei*.Dam1–nounThehsomoma (M) bo khebale karent rau lathing yo abo toisa no ongba toima no ongba thehso yak moma abo thehso mo no se Dam hing yak uoverbThehsomo (SO)bank, barrage, barrier, dyke, embank, ment, wall, weir.Verbblock, check, hold back,obstruct, restrict, stanch, stem, stop.*.Dam2–nounmma (M) bo le brouh ni mma ya himba moima broi sei, moima ni mma sei*.Damage–nounNostoma (M) mungha suh manoi kahama ong tongmo nosto ongye juaiya ong tongmoma manoi no se Damage hing yak uo (THA)destruction, devastaton, harm, havoc, hurt, injury, loss,*.Dame–nounbroi, (M) broi hingmi pho ong uo akhe UK rau ni broi rau ni keha rengkhorma pho klai uo. Kau uo kla rauno Sir hingmo doi kheye ongnai ma kehama sei*.Damn-verbBatismaimo (M) keha brouh no hampanda samo ni sak slai uo chaya sahoih mo, akhe bole kristan rau khathoi mo ma je khristo no khathoi ya rau le Noroko uo mathang pai nai hingmo ma pho se klai uo. (THA) attack, berate, castigate, censure,condemn, criticize, curse, denounce, doom, execrate, swear at.*.Damnable–adjectivekosla (M) kekto kheyak ye toingyak nai ha brouh, bung kosla maingmo (K) bungle kosla mchang tongmo sei*.Damne–adjectivegingphnuhmo (M) keha brouh bini chayak yama no kchangbai khe ongya mani ktung kheye bengno phnuh mo ma*.Damp–nounsikhokhoh (M) durpa rau uo Nohba rau uo tong nai ma toi, aidroih rau uo nai khe sikhokhoh kheye ongmo ma (THA)adjectiveclammy, dank, dewy, dripping, drizzly, foggy, hummid, misty, moist, muggy, perspiring, rainy, soggy, steamy, sticky, sweaty, unaired, unventilated, wet, wettish.*.Dampenverbsikhokhohkhemo (M) je mungha manoi no sikhokhoh khe mo arba le kcom souh ya kheye,*.Damsel-nounbroisikhla (M) broi sikhla sailaya khoma, bosi 15 ni saka ong nai ma*.Dance–verbmsamo (M) panda,soba rau uo khusi ongye tong thau lai mo.noundancer*.Dance hall–nounmsathai nouh (M) bo khe bal ekeha doli rau uo nouh uang kheye tangye msa thai kheyak mo jaga.*.Dander–verbgingkroihmo. Mkha stomo, mkha msangmo.*.Dandle–verbbamsamo(M) chrai rau no sakni khaja uo ongba yasku uo kheye toing mo*.Dandruff–nounkhauphoi (M) mkhrouhuo kphuima rau kheye tong nai ma, betra bai khaa khe kphuima rau kheye bisning bisning kheye baihkhouh uo.*.Dandy–nounnaithaurtuhnaiha (M)brouh sbo le betha juda juda kheye snam yak mo rau no naithau yak, abo doima brouh no khe dandy hingyak uoadjectivedandifird*.Dane–nounDenma ni brouh (M) keha raijo India doi ongnai ma jaga Denmak ni brouh no se Denma hing yak uo.*.Danger–nounThoithaima (M) jaga ongba manoi ongba je pho tangsa khe nosto ongnai ma jat, akhe nung thoi pho thang maing mo zat no se Denjar hing yak uoadjectiveDangerousadverbDangerously (SO) crisis, distress, hazard, insecurity, jeopardy, menace, peril, pitfall, trouble.*.Dangle–verbKhasoingmo (M) akhe thoh mo pho klai uo bengno thoh ye ya saye tang ri mo. Akhe arha khasoingye toing mo pho klai uo.*.Danish–nounDenma ha uo tong nai jati rau ni kau*.Dank–adjectivekchangkhoh khoh (M) sikhoh khoh kheye kchang ong mo*.Dapper–adjectiveklakaham (M)kla rauni pusak rau snu snah ongya ma ni naithauma ongmo. (THA)smart,*.Dapple–*.Dare–verbmkhakhrauh (M) mungha no pho lachiya kriya ong ye tang mai mo ongmo ma (THA) gramble, have the courage, risk, take a chance, venture.*.Daredevil–nounBrouhpakla (M)je pho krima sa samungno thoiyak naima samung rau no kriya mani tong thau yak ye tang nai ma jat brouh.J daring*.Dark-J mnauhma (M) kara mo kroi ni ulta khe mnauhma, kpih kroi ongmo madark horsesasningyakmo brouhIn the darkmungha sisoingmo kroiadverbDarklynounDarkness (SO) black, blackish, cheerless, clouded, cloudy, coal-black, dim, dingy, dismal, drab, dreary, dull, dusky, funereal, gloomy, glowering, glum, grim, inky, moonless, murky, overcast, pitch-black,pitch-dark,literarysable, shadowy, shady, somber, starless, stygian, sullen,sunless, tenebrous, uniluminated, unlighted, unlit.*.Darken-V1mauhruh mauhruh khe ongmo ba somruh somruh ongmo2kha khusi ongya ongmo ongba gingsa mo (THA)become overcast, cloud over.*.Darkroom-N Mnauhgromma (M) sapa buni phu rau uo karent mthoiye mnauh ri mo ma*.Darling-N khasouhmoma (M) keha brouh ni mkha bai hamyauh ye rengmo ma, sak ni mkha ni brouh rau no rengmo ma.*.Darn1-V Rri chahmo (M) rri rau buchu kroi ong tong nai ma rau uo nal kheye chah ye toisa mo*.Darn2– kausamo (M) tre doi kheye sa mo, kau lang lang kheye sa ya mani kukhoingma doi kheye samo*.Dash-V dobrahmo (m) je mungha samung nang phu rau uo mungha jaiong slah yama ni keha no jai kheye sanang slah ya ma ni reye thangmo.2 khoithaimo, khoisuhmo (SO)bolt, chase, dart,fly,hasten, hurry, move quickly, race, run, rush, speed, sprint, tear.*.Dashing-Adj mkoihrom mo(M) kla kaham naithau akhe pusak juga mo naithau ongmo, (THA) stylish,smart, and confident*.Date-N sal gona (M) sal ha sal noi hingye tuke ye laruh mo sal gona ma sei Adj datable*.Date-palm– N khagli Mphang, (M) bo Mphang khe bale bosi boiyo theka ha theka             ha kheye se lausa uo, mthai pho chayak uo. Haphaih banchi uo bari kheye maingthau uo bo Mphang le.*.Datum-N kautmakasouhyama (M) khupo rau pura ong souh ya mani kheye maingsau mo. Kasouh ya ma ni, buju kheye ongsouh yamani*.Daughter-N msayu (M) nouhkhong ni msa broi rau no hingyak mo ma sei (K) kolom joy ni le msa broi khrouhba ka uo*.Daughter-in-law– bahainyuh (M)sak ni msala ni bihih*.Daunt-V mkhabairimo (M) keha brouh no mkha bairimo, akhe mkha uo srai kheri ya mani krima khe mo rau. Adj daunting (THA)alarm, depress, deter, discourage, dishearten, dismay, intimidate, overawe, put off, unnerve.*.Dauntless-Adj mkhanang (M) mkhanang je chongmo no tnag maing nai krima kroima jat brouh*.Dawdle-somoinglamo (M) jeba samung uo pho doya mani kluh kluh kheye tangmo bai, hingmo bai somoingpai ri hoih mo.*.Dawn-N aipromtoi (M) aichu ni sisa laiye salbu paya khosning mano hing moma sei (K) apa le aipromtoi nching yo nouh ni baihkhouh nang mo sei(THA) day break*.Day–nounsalha (M) hor aikhe uchiha sal phai phi uo abono khe hing phi uo sal ha.(K) ang sal ha uo 300 juga uocall it a day-yak karni chongmo (SO) daylight, daytime, light. 2 age, epoch, era, period, time.*.Daybreak–nounaipromtoi (M) aichu ni sisa laiye salbu paya khosning mano hing moma sei (THA) Dawn*.Daydream–nounchongsuhmo (M) mungha mungha no chongsuh thangyesakni samungno tangni pau ye thangmo. (SO)dream, fantasy, hope, illusion, meditation, pipe dream, reverie, vision, wool-gathering.*.Day-labour–nounsaniseng (M) sal uo ni yakgu seng, samung tangye maingmo ma*.Daylight–nounsatungmo (M) sal kara mo no se hingyak uo*.Dazzle–verbmnauhkhlomo (M) sal karamo/sornouhsa (vehicle) ni mkhoih kara mo hor uo brouh ni mkhang uo kara thang phu uo mungha nuh ya kheye mnauhkhloh thang mo ma seiadjdazzling*.Deacon–nounHouhgra (M) khristian mondoli ni houhgra abo beramruhnaiha(pastor)          ni slai sa tola the droi ong nai haNDeaconess*.Deactivate-Nmthauh hoimo (M) jeba manoi yo ong tongmo ma no mthauh ye      hoimo*.Dead–adjectivekthoi (M) rangma kroi khama, tre mungha pho khe maing siyamadead heatbauh ha kheye pailai mo, khaihlaimo rau bauh ha kheye brouh knoi paithang modead lossjuaiyama brouh ongba mamoi ongba*.Deadbeat-N brouh sleh (M) brouh sleh mungha samung tangni chongya ma.*.Deadhead-V khumbar kthoi khoimo (M) khum mbar abo Mphang nching yothoi thang khe khauhye khoi hoi mo*.Deadline-N jorakhamo (M) somoing ongba sal ongba nung bo sal uo ya jo/somoingyo se bo samungno pairi nai ha hing ye kau khamo*.Deadlock-N cheihmaiyama (M) bosi bang ye biadi maiyak mo bai sasauh nobsauh toisa maingya ong thangmo*.Deadpan-Adj kchangma (M) mungha gingmo rau akhe mkha uo chongmo bengno saka uo ja phnuya ma*.Deaf-Adj Nathong (M) brouh reng pho akhe bini sam uo je mungha saye toingyak pho khna ya madeaf muteboba nathongNdeafness*.Deafen-V nathongkhemo (M) bengno Khorang ktor kheye chrih ye ongba khna ya khe hoi moAdvdeafeningly*.Deal–verb(deals,dealing,dealt)(M) 1 sakhna rimo. 2 manoi pai ye phal mo. 3Ain uo kroima manoi rau no paiye phal mo kau uo ganja, Drug….4 bauhkhouhmo tasi thung phu uo tase ye bauhmomanoun1 Boilaimoma, knoiyo ongba dol uo kheyenoundealer(THA) nounagreement, arrangement, bargain, contract, pact, settlement, transaction.*.Dealer–nounphal slai mo ma (M) mairong, Thau, Chinaha akhe tre tre manoi rau keha dulayak mo uo Rason kat bai phal nai ha (SO)agent, broker, distributor, merchant, retailer, shopkeeper, stockiest, supplier, trader, tradesman, vendor, wholesaler.*.Dean–nounskulnihouhgra (M)keha skul ni hougra ya mkhrouhma*.Dear-adjectivekhasouh (M) mkha ni brouh, akhe kautung soithing rauuo kau mkhuka uo kau kchang kheye samoma,nounMkhani brouhadverbDearly (SO)adored, beloved, close, darling, intimate, loved, precious, treasured, valued, venerated.*.Dearth-nounkroima (M) kmam moma sak nangmo manoi kroima*.Death-nounkthoi (M) brouh ni msak uo rangma kroi kha ong thangmo ma. 2 je mungha suh ni aiyu paithang moma.At death’s doorsingi sotongmo,rauhya klaiye thoitoi ong tongmo madeath knellpainisiri saumodeath penaltykosla rimo bai mthoi yak naimakheyak modeath rowsir mthauh ye mthoiyak mo alum uo toingyak nai rau no bo khe purthim ni salthang khauh bai tongnai rau ni mthoimung aing seiadjectivedeathly (THA)decease, demise, dying, loss, passing.*.Deathless-nounThoiphlaiyama (M) Trele rangma sareh le thang siyama, himba jonom thangmo pho hing yak uobono*.Death-like-adjectiveThoimosuhma (M)kau lam rau samaingya ongye mungha pho chuhya kheye sring sring khe ong thang mo ma no hingmo*.Debar-verb(debars,debarring,debarred)mthauhtoing yak mo (M) keha aing doiyo mthauh yak mo, matang ya kheye khesau yak mo*.Debase-verb(debases,debasing,debased)juaiya khemo (M) keha monoi no hamya ruh hamya ruh kheye dam kom kheye hoih mo, akol ong pho chaya ruh chaya ruh khe hoih monoundebasement (THA)belittle, commercialize, degrade, demean, depreciate, devalue, diminish, lower the stone of, pollute, reduce the value of, ruin, soil, spoil, sully, vulgarize.*.Debate–nounsongphailaimoma (M) keha bai tre keha kaham hamya salai momaverb (debates,debating,debated)kautma songphailaimonoundebatable (SO) argument, conference, consultation, controversy, deliberation, dialectic, discussion, disputation, dispute, polemic.*.Debenture-nounlakai lamoma (M) Rang lasau ye uchih riyag nai ma abo rau ni soimo ma mchah no hing mo*.Debilitateverb(debilitates,debilitating,debilitated)buai buai chem. Mo (M) rauh ya ruh rauhya ruh ongye thangmo*.Debility-nounphaingkroi (M)msak uo phaing kroi ong mo*.Debonair-adjectivekla kaham/naithau (M) msak sauhdu naithau ongmo (THA)handsome, stylish,charming*.Debrief-verbkau sungsuhmo (M) kau pura kheye sung suh mo je samung ni kau tma uo abo brau tangpaiye phaimoni kautma uo*.Debt-nounkongmo (M)keha brouh nthingyo rang ri thai tongmo ma (SO) account, arrears, bill, debit, dues, indebtedness, liability, obligation, score, what you owe.*.Debtor-nounrangkongnaiha (M) keha brouh nthingyo rangri thai ong naiha*.Debug-verbnoihkhoimo (M) kol mkhrouhma (computer) ni kol ongba akhe jaikhenaima( software) ongba gotheya (error) ong nai ma no noih hoih mo ma abo jaga nchingyo*.Debunk –verbchayaphnuhmo (M) je mungha suh beng khathoi mo no abo le chaya hing ye brau ni gotheya ma no phnuh mo*.Debut-nounbrouh krung (M) keha poila mungkaham kheye naithaima ongnaima joto ni kheye*.Debutant-nounbrouh krung khe hoih nai ha (M) abo keha naithaima kheye phrung ye hoih nai ha*.Decade-nounbosichi (M) bosi chi no se hing yak uo dikeit le*.Decadent-adjectivekothin (M) sauh keha tong thau yak nai ma no sroh rtuhnai ha/manoundecadenceadverbdecadently (SO) corrupt, debased, debauched, declining, degenerate, dissolute, immoral, self-indulgent.*.Decagram–nounpawachima (M)hlimo ma sei, bo khe hlih mo ma ni tuke mung sei*.Decamp–verbknoihthangmo (M) phutkheye jaga ni knoih ye thangmo ongba keha pho siruh ya kheye knoih thangmo ya reh thangmo*.Decant–verbLusoingmo (M) keha jagani tre keha uo lusoingmo je pho toi doi khe ye ong nai ma manoi no.*.Decapitate–verb(decapitates, decapitating, decapitated) mkhrouh taingsomo (M) keha brouh ni gorna uo taingso hoih mo.noundecapitation*.Decay–verbsauthangmo (M) keha manoi ongba keha momo (meat,flesh) ongba sauye thangmo chani juaiya kheye (SO) atrophy, break down, corrode, crumble, decompose, degenerate, deteriorate, disintegrate, dissolve, fall apart, fester, go bad, go off, mortify, moulder, oxidize, peris, putrify, rot, shrivel, spoil, waste a way, weaken, wither.*.Decease–nounkthoi (M) keha msak ni rangma kroi ongthangmo (THA) death*.Deceit–nountongmungphilmoma (M) keha brouh ni bini Tongmung hamya rau uo Tongmung kaham kheye bengnibskang uo tongye phnu mo*.Deceitful–adjectivephilmoma (M) keha brouh ni philmo maadverbdeceitfully*.Deceive–verb(deceives,deceiving,deceived)philmo (M) keha brouh no kau phi saye ongba tongmul kaham kheye tongye phnuh yephil monoundeceiver